علمدار کربلا- حضرت عباس (ع)

علمدار کربلا- حضرت عباس (ع)

علمدار کربلا

۱-ایمان و معرفت:

حضرت عباس(ع) در میان برادران حضرت سیدالشهدا در علم و ایمان و معرفت از جایگاهی خاصی بهره مند بود.
امام صادق(ع) می فرماید:
عموی ما عباس با بصیرت و سخت ایمان بود،همراه اباعبدالله (ع) جهاد کرد و امتحان خوبی داد تا به شهادت رسید.
رشادت هایی که در طول سفر کربلا و هنگام کارزار از عبد صالح خدا یعنی قمر بنی هاشم آشکار گردید،تماما گواه بر این است که سراسر وجود آن عزیز ،مملو از عشق به خدا و امام زمانش بوده است.

شب نهم محرم آن گاه که سپاه کوفه به سمت خیام حسینی هجوم آورد،حضرت سیدالشهدا(ع) جناب قمر بنی هاشم رااین گونه مخاطب قرار دادند:
برادرم جانم به فدایت!سوار مرکب شو برو بپرس که از چه رو به این هجوم آورده اند.
امام معصوم تعبیر"فدایت شوم" برای جناب علمدار دارند.این تعبیر حاکی از بلند و جایگاه ویژه حضرت عباس نزد آن حضرت است.

۲-شمایل و خصوصیات فردی حضرت عباس(ع):

جناب قمر بنی هاشم بزرگ ترین فرزند حضرت ام البنین است که در سال بیست و ششم هجری به دنیا آمد و در حادثه کربلا ۳۴سال از عمر شریف آن بزرگوار می گذشت.
هنگام شهادت امیرالمؤمنین(ع) چهارده ساله بود و در طول امامت آن امام همام همگام و همراه پدر و برادران در صحنه های اجتماعی حضور داشت.ده سال یار ویاور امام زمانش حضرت مجتبی(ع) بود و پس از شهادت آن امام معصوم در رکاب مقتدا و مولایش اباعبدالله الحسین(ع) به دفاع از حریم ولایت مشغول بود.
حضرت قمر بنی هاشم،پنج فرزند داشت،چهار پسر به نام های عبدالله،فضل،حسن،قاسم و یک دختر.
از جمله خصوصیات جناب قمر بنی هاشم این بود که با تمام وجود به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) عشق می ورزید به گونه ای که زبان زد خاص وعام بود.

۳-کرامت حضرت عباس(ع)

مرحوم سید محمد قزوینی،امام جماعت حرم حضرت عباس(ع) نقل می کند:
"روزی هنگام نماز مغرب دیدم جمعی از خاندان آیت الله آل کبه،جوانی حدودا ۱۴سال را که فوت کرده بود داخل حرم حضرت ابالفضل (ع) آوردند و جسم بی جان جوان را کنار ضریح مطهر رها کردند و عرضه داشتند:ابوفاضل!چندین سال قبل آمدیم و از تو فرزندی خواستیم،به برکت شما خداوند به ما عنایت کرد.اکنون که فصل توشه گیری و بهره جستن از آن فرزند است،خداوند او رااز ما گرفت.از خدا بخواه او زنده شود و به ما برگردانده شود.جوان را رها کردند و رفتند.من پیش خود اندیشه کردم مردم عوام از یک امامزاده چه توقعات و انتظاراتی دارند!چه طور می شود مرده ای زنده شود؟
به خانه رفتم،ثلث آخر شب بود در عالم رؤیا دیدم بارگاه قمر بنی هاشم مملو از جمعیت است و منبر گذاشته اند و بر فراز آن منبر،بزرگی خطابه می خواند و شبه های نورانی در محفل و مجلس حضور دارند.
سؤال کردم چه خبر است؟گفتند:رسول اکرم (ص) و ایمه معصومین (ع) هستند که در حرم حضرت ابالفضل العباس(ع) اجتماع نموده اند.
یک باره دیدم قرص ماهی کنار درب مجلس حاضر شد و به شبهی از نور عرضه داشت:برادرم حسین(ع) از جدمان رسول اکرم(ص) بخواه تا از خداوند بخواهد جوان آل کبه زنده شود.سیدالشهدا(ع) مطلب را به پیامبر (ص) عرض کردند و پس از لحظاتی پیامبر (ص) فرمودند:تقدیر الهی این گونه بوده که این جوان بمیرد.
جناب قمر بنی هاشم مجددا عرضه داشت:حسین جان به جدم بگو از خدا بخواهد او زنده شود و الا لقب باب الحوائجی رااز من بگیرید.
تااین مطلب را سیدالشهدا(ع)خدمت رسول اکرم(ص) رساند،خاتم الانبیا اندکی تأمل نمود و در حالی که به شدت می گریست فرمود:حسین جان!خداوند به خاطر عباس این جوان رابه دنیا برگرداند و می فرماید:عباس تا قیامت باب الحوائج است."
سید می گوید:بااضطراب ووحشت از خواب پریدم.عازم بارگاه ملکوتی علمدار حسین(ع) شدم.دیدم جمعیت زیادی ازدحام نموده و غلغله ای عجیبی در حرم است.پرسیدم چه خبر است؟
پاسخ دادند ابوفاضل،جوان مرده ای را که دیشب به این جا آوردند به اذن الله حیات دوباره داده است.

 




:: موضوعات مرتبط: آزاد , ,
:: برچسب‌ها: احادیث , Hadith , حدیث , دوست , امام , امام علی(ع) , خدا , الله , امامان , حدیث تصویری , امام زمان(ع) , شیعه , مسلمان , حدیث ناب , shia muslim , shia , shia muslim , shia , شیعه انگلیسی , شیعه منحرف , امام خامنه ای , ایران , انگلیس , عزاداری صحیح , Correct mourning , دل نوشته , محرم , مصاف , جنبش مصاف , استاد رائفی پور , شیطان , شیطان پرستی , جنین , پیامبر اکرم(ص) , حر , زهیر , مداحی , حاج میثم مطیعی , انگلیس , علی اصغر(ع) , گلو , تیر سه شبهه , مطالب آموزنده , معرفت , لشگر فاطمیون , سوریه , شهید , کربلا , علی اصغر (ع) , حجاب , imam , imam mahdi , Prophet Muhammad PBUH , تکلیف , شایعات , شبهه , تلگرام , حضرت عباس(ع) , علمدار ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مسعود حیدری
تاریخ : پنج شنبه 30 مهر 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: